martedì 4 maggio 2010

Do, kiel tio rilatas al Esperanto? / Insomma, cosa c'entra con l'Esperanto?

Unu tagon, dum mi estis en Slovakio, mi ekrimarkis informan faldprospekton sur la tableto en la oficejo de mia estrino: “Také ľahké je Esperanto” estis la titolo, nome “Tiom facila estas Esperanto”. Pere de ĝi, por la unua fojo, mi eksciis pri la internacia lingvo. Mi interese legis la folieton, kiu montris la bazajn gramatikajn regulojn kaj ekzemplon de verketo en Esperanto: mirinde, mi povis facile legi ĝin kaj mi kvazaŭ komprenis la tuton! Tio ege frapis min, ĉar mi estis jam delonge eksterlande, kaj mi ankoraŭ tre malfacile komprenis kaj parolis la slovakan. Kaŭze de tio, mia vivo en tiu lando pluiris tra mil malfacilaĵoj, mi sentis min sola ĉar mi ne havis amikojn, mi ne sukcesis en miaj laboraj projektoj, miskomprenoj estis en la tagordo, ktp… Do, mi tuj pensis ke Esperanto estas grandioza eltrovo! Kaj fakte, ĝi estas… :-) Verdire, mi dubis ke iu serioze parolas ĉi tiun lingvon, mi kredis ke lerni ĝin estas ia ŝatokupo por stranguloj. Ĉiukaze, mi promesis al mi serci pli da informoj pri tiu mia nova, interesa, malkovro.


Un giorno, mentre ero in Slovacchia, notai un piegevole informativo sul tavolino nell’ufficio della mia responsabile: “Také ľahké je Esperanto” era il titolo, cioè “Così facile è l’Esperanto”. Grazie ad esso venni a conoscenza, per la prima volta, della lingua internazionale. Con interesse lessi il foglietto, il quale mostrava le regole grammaticali fondamentali e un esempio di breve testo in Esperanto: sorprendentemente riuscivo facilmente a leggerlo e capivo quasi tutto! Ciò mi sbalordì parecchio, perché ero all’estero già da un pezzo e ancora con molta fatica capivo e parlavo lo slovacco. Per questo motivo la mia vita in quel paese procedeva tra mille difficoltà, mi sentivo sola perché non avevo amici, i miei progetti lavorativi non avevano successo, le incomprensioni erano all’ordine del giorno, eccetera… Quindi pensai subito che l’Esperanto fosse un’invenzione grandiosa! E, in effetti, lo è… :-) A dire il vero, dubitavo che qualcuno sul serio parlasse questa lingua, credevo piuttosto che studiarlo fosse una specie di passatempo per gente stravagante. Comunque, mi ripromisi di cercare più informazioni per quella mia nuova, interessante, scoperta.

Nessun commento: